Rzeczywistość wirtualna dla każdego - Nowoczesne strony WWW - poradniki Krzysztofa Wołka - książki autorzy - Wydawnictwo Psychoskok
Kategorie produktów
Wydawnictwo PSYCHOSKOKWydawnictwo PsychoskokAktualnościRzeczywistość wirtualna dla każdego – Nowoczesne strony WWW – poradniki Krzysztofa Wołka

Rzeczywistość wirtualna dla każdego – Nowoczesne strony WWW – poradniki Krzysztofa Wołka

8 sierpnia 2018 / Agnieszka
Do rzeczywistości wirtualnej jedni mają bliżej, inni dalej tak jak do Twin Peaks. Nie o to chodzi, czy agent Dale Cooper miał bliżej niż agenci Dana Scully i Fox Mulder. Wszyscy oni byli bowiem i pozostali elementami tej rzeczywistości – bohaterami filmów i seriali telewizyjnych (różnych).

Rzeczywistość wirtualna, która była czymś „zewnętrznym”, do oglądania, zmienia się może jeszcze nie całkiem w coś „wewnętrznego”, ale na tyle interesującego, że można wypróbować ją już samemu. Dosłownie. Zresztą nie tylko wypróbować – dzięki urządzeniom i aplikacjom VR – ale również samemu tworzyć.

Rzeczywistość wirtualna dla każdego Krzysztofa Wołka jest podręcznikiem dającym podstawy samodzielnego kreowania elementów VR z wykorzystaniem platformy A-Frame. Stanowi niejako dopełnienie innego podręcznika tego autora, pt. Nowoczesne strony WWW, który można potraktować jako wprowadzenie do świata wirtualnej rzeczywistości, tym bardziej że elementem wspólnym obu pozycji jest część poświęcona projektowaniu stron internetowych.

Nowoczesne strony WWW Krzysztofa Wołka to podręcznik do samodzielnego tworzenia własnej wizytówki w Internecie, a nawet czegoś więcej –  kreowania swojej obecności w sieci. Koniec ze zlecaniem tego typu prac. Koniec z „czarną magią”, która – jak każda magia – okazała się do perfekcji doprowadzoną umiejętnością jak każda inna.

Projektowanie własnej strony, które jeszcze nie tak dawno wydawało się przedsięwzięciem zarezerwowanym dla wtajemniczonych (programistów) stało się teraz dziecinnie proste, intuicyjne jak obsługa smartfona. Wystarczy skorzystać z istniejących szablonów, tzn. wybrać sobie taki, który najbardziej się spodoba, i dopasować go do swoich potrzeb. Nie znaczy to wcale, że strona ma wyglądać jak miliony czy miliardy innych (jak w Facebooku). Inwencja zawsze pozostanie w cenie, a chęć wyróżnienia się z tłumu chyba jest wpisana w ludzkie DNA.

Już na podstawie spisu treści przewodnika ułożonego w stylu „krok po kroku” łatwo się zorientować w tematyce, której wcale nie trzeba ogarniać (tzn. rozumieć), a wystarczy ją po prostu zastosować zgodnie z instrukcją.

Autor nie poprzestaje na przekazaniu podstawowych wiadomości, jak to ma miejsce zwykle w podręcznikach, ale przedstawia czytelnikom narzędzia, dzięki którym – jeśli tylko chcą – mogą wspiąć się na sam szczyt.