Kategorie produktów
Wydawnictwo PSYCHOSKOKWydawnictwo PsychoskokAktualnościPromowanie poezji online
Promowanie poezji online

Promowanie poezji online

14 lipca 2020 / Adam Brychcy

Promowanie poezji online jest ważnym krokiem do zdobycia rozgłosu i nabraniu doświadczenia. Dzięki mediom społecznościowym otworzą się przed Tobą nowe drzwi i połączą Cię z grupami i czytelnikami, którzy z pewnością zachwycą się Twoją twórczością.

 

Dokonałeś tego, Twoja książka jest skończona! To chwila godna świętowania. Marzysz o odłożeniu laptopa i zaczerpnięciu, chociaż troszeczkę, pięknego życia, lecz nie tak szybko. Jako samodzielny autor, w rzeczywistości będziesz bardziej zajęty niż kiedykolwiek, szukając sposobów na promocję swojej pracy online.

Istnieje setki grup poświęconych poetyce. Twoim zadaniem jest znaleźć te fora i nawiązać z nimi kontakt. Zachowaj ostrożność: podczas korzystania z mediów społecznościowych ważne jest, aby członkowie czuli, że jesteś oddanym uczestnikiem, a nie osobą zainteresowaną wyłącznie promocją swojej twórczości. Dołącz więc do rozmów toczących się na każdym forum, a gdy już się wdrożysz, możesz zaprezentować członkom swoje dzieło, a nawet przygotować specjalne oferty i promocje.

Poniżej znajdziesz najpopularniejsze media społecznościowe, gdzie najlepiej jest zacząć swoją przygodę z reklamą.

 

Facebook

 

Facebook jest nieoceniony jako źródło promocji dla poety z ograniczonym budżetem. Rozpocznij od stworzenia strony autorskiej poświęconej poezji. Potem przychodzi trudniejszy etap: sprawienie, by ludzie polubili Twoją stronę. Istnieje wiele poradników internetowych, książek i blogów poświęconych temu, jak to zrobić, a Facebook posiada łatwy przewodnik krok po kroku, aby Ci w tym pomóc.

Pamiętaj, że Facebook posiada system monetyzacji, co oznacza, że oczywiście możesz dotrzeć do małego segmentu znajomych na Facebooku za pomocą postów bez żadnych opłat, lecz będziesz musiał zapłacić, by dotrzeć do tej większej grupy. Facebook nazywa to „promowaniem” Twojego postu.

Gdy opublikujesz coś na swojej stronie, Facebook zapyta, czy chcesz skorzystać z płatnej opcji udostępnienia postu. Pojawi się okienko z prośbą o decyzję, ile chcesz wydać, oraz o tym, jak daleko zajdzie Twój zasięg. Po „promowaniu” Facebook wyśle post na strony o podobnej tematyce, gdzie pojawi się na osiach czasu. Jest to dobry sposób na umieszczenie książki w kanałach osób zainteresowanych poezją i dotarcie do osób spoza Twojego najbliższego kręgu.

Jednym ze sposobów na rozpoczęcie samodzielnego wyszukiwania tych osób jest dołączenie do grup na Facebooku, które przyciągają czytelników danego gatunku. Większość grup pozwala autorom promować swoje prace na stronie (w granicach rozsądku).

 

Twitter

 

Twitter posiada ograniczenie do 280 znaków, będziesz musiał dobrze dobrać słowa, aby skutecznie korzystać z tego serwisu – co nie powinno być problemem dla poety. Nie zapominaj, że zużyjesz jeszcze kilka znaków do podlinkowania swojej strony internetowej. Postępuj ekonomicznie. (Uwaga: Jeśli linkujesz swój post z inną witryną, upewnij się, aby skorzystać z usługi skracania łącza np. Bit.ly, który bierze długi adres URL i ogranicza je tylko do kilku znaków, zwalniając miejsce na dodatkowy tekst).

Pamiętaj, aby używać hashtagów. Ma to ogromny wpływ na liczbę osób widzących Twój tweet. Hashtag służy do pokazania, o czym jest wpis lub z którym jest związany, poprzedzony znakiem # (np. #poezja). Każdy hashtag ma swój „adres” na Twitterze, więc osoby zainteresowane poezją mogą na przykład odwiedzić #poezja i przejrzeć wszystkie posty z tym hashtagiem. Korzystanie z wielu odpowiednich hashtagów ma kluczowe znaczenie dla siły zasięgu postu na Twitterze.

 

Promowanie poezji online

 

Reddit

 

Reddit to aktywna społeczność międzynarodowa podzielona na wygodne „subreddity” poprzedzone literą „r”. Umożliwia to promowanie dzieła szerokiej publiczności, takiej jak r / Poetry lub bardziej wyspecjalizowanej społeczności, takiej jak r / poetry_critics. Każda strona lub „subreddit” to w zasadzie miejsce na czacie, które koncentruje się na określonym temacie. Odwiedzający mogą inicjować temat lub po prostu odpowiadać na komentarze opublikowane przez innych. Im więcej osób odpowiada, tym wyżej na stronie znajduje się dyskusja. Polecamy tą stronę głównie dla autorów specjalizujących się w poezji zawierającej angielski tekst, ponieważ jest to najczęściej używany język na tym forum.

 

Pinterest

 

Pinterest to strona internetowa, oparta na motywie tablicy ogłoszeniowej. Możesz znaleźć tablice na każdy temat, od piwa rzemieślniczego po sztukę fantasy i wszelkiego rodzaju poezji, jakie można sobie wyobrazić.

Każda tablica zawiera zdjęcia danego tematu; kliknięcie obrazu powoduje wyświetlenie dodatkowych informacji. Na przykład kliknięcie na daną książkę przeniesie nas do strony internetowej autora, sklepu i tak dalej.

Witryna służy do dzielenia się informacjami, dosyć negatywnie reaguje na autopromocję. Tak więc, kiedy założysz swoją tablicę na Pinterestcie, lepiej jest zacząć od poświęcenia swojego czasu na przygotowanie szerszego tematu, na przykład o opublikowanej poezji lub swoimi ulubionymi książkami, i pozwolić innym dzielić się z Tobą swoimi tytułami. Dołącz do zabawy tworzenia ciekawych tablic, które nie tylko będą promować sprzedaż, ale także będą zabawne i angażujące dla innych.

Oprócz tworzenia własnych tablic, należy szukać innych, w których można udostępniać swoje szpilki (zdjęcia) i łączyć się z innymi w społeczności.

Struktury narracji